Porsche 911/993 Carrera Targa 3,6 L - 6 cylindre

Targa

SOLGT

Porsche 911/993 Carrera Targa 2+2 personers sportsvogn 3,6 L - 6 cylindre

Targa

SOLGT

Info

  • Km42.488 Km
  • Årgang1997
  • FarveTurkisblå
  • Farve interiørSort
  • TypeTarga
  • Model detaljer2+2 personers sportsvogn

Specifikationer

  • Motor3,6 L - 6 cylindre
  • Ydelse285 hk ved 6.100 o/m
  • Moment341 Nm ved 5.250 o/m
  • Acceleration 0-100 km/t5,7 sek.
  • Gearkasse4-trin - automatisk med Tiptronic
  • Tophastighed270 km/t

Produktionsdata

  • Produktionsperiode1996-1998
  • Total produceret4583

Historie

Meget velpasset 993 fra en Porschesamlers hånd: Den sjældne farve "Turqoise Blue" passer særlig godt til til 993'eren i denne targaversion, ligesom den automatiske Tiptronic-gearkasse gør det muligt at køre bilen både med høj komfort og sportsligt overskud.

Denne 993 Targa vil være en farverig tilføjelse til enhver Porscheentusiasts garage. Bilen er selvfølgelig omhyggeligt vedligeholdt, og dens generelle tilstand præcis ligeså fin som man vil forvente af en bil med så lavt et kilometertal.

Om modellen:

Porsche 911/993 var en videreudvikling af 964’eren, og denne bil var speciel, da det var den sidste af den luftkølede 911’ere, der oprindeligt blev introduceret allerede i 1964. Mange entusiaster og samlere anser 993 for at være den bedste af de luftkølede i 911-serien. Porsche refererer selv til 993’eren som "et betydeligt fremskridt, både hvad det teknisk og visuelle angår”.

Sammen med det ændrede karrosseri fik 993 også et helt nyt multilink affjedringssystem bagi. Denne type baghjulsophæng sammen med chassisforbedringerne gjorde det muligt at tage kampen op mod konkurrenterne.

Motoren var fortsat på 3,6 liter, men ydelsen blev forbedret til 272 hk takket være bedre motorstyring og udstødning, og fra og med årgang 1996 kom ydelsen op på 285 hk. 993’eren fra 1996 var den første Porsche med variabel længde indsugning og det såkaldte "VarioCam-system” (variabel ventilstyring), hvilket forbedrede ydelsen ved høje omdrejninger og momentet ved lave omdrejninger, og systemet var et af ​​de første af sin art, der skulle anvendes i produktionen af gadebiler.

Fra 1996 til 1998 blev der produceret et begrænset antal Targa-modeller med et stort glastag, der kunne glide ned under bagruden.

ØNSKER DU AT VIDE MERE?

Tøv endelig ikke med at kontakte os hvis du vil vide mere om denne eller andre af vores investeringsbiler. Udfyld kontaktformularen med dit spørgsmål, forespørgsel eller ønske, så vender vi tilbage til dig snarest muligt.

Telefon: +45 88 91 50 20