Porsche 911/964 Cabriolet 3,6 L - 6 cylindre

(Solgt/Sold)

SOLGT

Porsche 911/964 Cabriolet 2+2 personers sportsvogn 3,6 L - 6 cylindre

(Solgt/Sold)

SOLGT

Info

  • Km83.124 Km
  • Årgang1991
  • FarveHvid
  • Farve interiørBlå/grå
  • Type(Solgt/Sold)
  • Model detaljer2+2 personers sportsvogn

Specifikationer

  • Motor3,6 L - 6 cylindre
  • Ydelse250 hk ved 6.100 o/m
  • Moment310 Nm ved 4.800 o/m
  • Acceleration 0-100 km/t5,7 sek.
  • Gearkasse5 trins manuel
  • Tophastighed260 km/t

Produktionsdata

  • Produktionsperiode1989-1994
  • Total produceret2.207

Historie

Porsche 964 er det interne navn for Porsche 911 fremstillet og solgt mellem 1989 og 1994. Bilen er designet af Benjamin Dimson i januar 1986 og har betydelige stilændringer i forhold til tidligere 911 modeller, hvoraf den mest iøjnefaldende nok er de mere integrerede kofangere. Det var den første generation 911, der blev tilbudt med Porsches valgfri Tiptronic automatgear og firehjulstræk som ekstraudstyr. Firehjulstrækkeren blev kaldt Carrera 4.

I 964’eren var der 85% nyt i forhold forgængeren Carrera 3.2, og den første 964’ere, der blev produceret i 1989, var den firehjulstrukne Carrera 4. Porsche tilføjede først baghjulstræk til Carrera 2-varianten i 1990. Begge varianter blev fremstillet i både Coupe, Targa og Cabriolet udgaver.

En ny sugemotor på 3.6L kaldet M64 blev brugt til 964 modellerne. Porsche reviderede ophænget væsentligt og erstattede torsionsstængerne med skruefjedre og støddæmpere.  Servostyring og ABS bremser blev standard i 964’eren for første gang. Kofangere og tågelygter blev inkorporeret i bilen for at give bedre aerodynamik. En ny elektrisk spoiler lå ned langs motorhjelmen, men rejste sig automatisk ved hastigheder over 80 km/t. Et revideret interiør gav dobbelte airbags i begyndelsen af 1990 i alle nordamerikanske modeller, mens de europæiske fulgte trop året efter. Et nyudviklet automatisk klimaanlæg forbedrede opvarmning og køling i kabinen. Et revideret instrumenthus fik mange advarselslamper, der hang sammen med bilens centrale varslingssystem, og som advarede føreren om potentielle problemer eller fejlfunktioner.

964 Carrera var den sidste generation, der blev solgt med det traditionelle aftagelige Targa-tag indtil 2011, hvor 991 Targa blev præsenteret.

 

 

ØNSKER DU AT VIDE MERE?

Tøv endelig ikke med at kontakte os hvis du vil vide mere om denne eller andre af vores investeringsbiler. Udfyld kontaktformularen med dit spørgsmål, forespørgsel eller ønske, så vender vi tilbage til dig snarest muligt.

Telefon: +45 88 91 50 20